Reflexió T.8
INTERNET COMO MEDIO DE INFORMACIÓN,
COMUNICACIÓN Y APRENDIZAJE
És clar, que com a futura mestra que seré i digerati que sòc, el Internet, serà una de les ferramentes que més utillitzaré, ja que a més que personalmenta m'agrade molt aquesta ferramenta, és necessari utilitzar-la a classe. Però també és important saber com utilitzar-la, no simplement posar la pissarra digital i au, sinó que tú com a mestra, has de profunditzar en el seu ús.
Internet és l'abreviació de NETworks i de INTERconected, això significa que: milers de xarxes interconnectades i distribuïdes per tot el món mitjançant un protocol de comunicacions, creant una xarxa virtual de recursos i serveis. El seu àmbit és mundial, per aquest motiu permet l'intercanvi de informació entre dues màquines situades en qualsevol part del món. Internet ha transformat la manera de comunicar-nos i és un servei molt utilitzat mundialment. A més, s'ha d'aprofitar amb la finalitat d'innovar en els processos d'ensenyament-aprenentatge.
Té molts avantatges com:
- Possibilitat de comunicació.
- Entorn propici per al treball cooperatiu.
- Estímul de treball global i interdisciplinari.
- Punt de trobada entre professors i alumnes.
- Accés fàcil i econòmic.
- Coneixements d'altres llengües i cultures.
- Diferents maneres d'aprendre i construir coneixements.
- Desenvolupament d'habilitats de cerca, selecció i organització.
- Difusió universal de les creacions personals.
Però també té inconvenients:
- Qüestions de veracitat.
- Ús no ètic de la xarxa.
Internet ha anat canviant però de manera actitudinal, ja que ha sorgit la Web 2.0, que és una manera diferent de tractar Internet. També ha sorgit la Computació en el núvol quer és la tecnologia en la qual els recursos i serveis informàtics són oferits i consumits com a serveis a través d'Internet.
Ara el Internet també es veu de diferents formes i té diverses funcions, és a dir que ha anant evolucionant:
- Internet com a recurs per a la informació.
- Internet com a recurs per a la comunicació (DIGITALITZACIÓ)
- Internet com a eina de treball col·laboratiu a l'escola
- Internet com a suport col·laboratiu
- Internet com a recurs per a l'aprenentatge ("Aprender
haciendo, interactuando, buscando y compartiendo”).
El concepte de Aula Virtual significa un entorn d'ensenyament aprenentatge basat en un sistema de comunicació mediada per ordinador, és a dir Online.
Aquesta Web 2.0 en un futur es convertirà en la Web 3.0, ja que serà encara més accessible, més inteligent i més semàntica del que ara ho és.
Aquesta imatge m'ha paregut essencial per acabar d'explicar aquest temari. La imatge és del power de les meues companyes, i arreglepa tot el necessari per a realitzar la meua conclusió.
És clar, que com a futura mestra que seré i digerati que sòc, el Internet, serà una de les ferramentes que més utillitzaré, ja que a més que personalmenta m'agrade molt aquesta ferramenta, és necessari utilitzar-la a classe. Però també és important saber com utilitzar-la, no simplement posar la pissarra digital i au, sinó que tú com a mestra, has de profunditzar en el seu ús.
ACTIVITAT PROPOSADA
Com a mètode de comunicació, he elegit les cartes, ja que desde ben xicoteta els meus iaios i els meus pares, m'han ensenyat les diferents cartes que ells feien o les que havien rebut. Em pareix una forma súper guay de poder comunicar-se, encara que no és inmediata, però s'utilitzava moltíssim. Avui en día ja no s'utilitza tant, perquè com tenim les xarxes socials, és més ràpid per ahí. Però crec que és una llàstima que aquest mètode s'estiga perdent, crec que quan reps una carta d'algú especial et fa il·lusió llegir-la i saber d'eixa persona, a més també tens ganes de contestar-li i rebre una altra nova. Era un mètode en el qual la gent, a més de comunicar-se, practicava l'escriptura, la gramàtica i l'expressió escrita. Ojalà tornara a utilitzar-se més.

Per què no envíes una carta escrita a algun menudiu del teu voltant? Veuràs la reacció, i amb un dibuix, l'encantaràs! Encara que sempre tindrem les tecnologies per a poder seguir comunicant-nos. :)
ResponderEliminar